Ako prežiť Vianoce

20.12.2011

 

Verte tomu alebo nie, ale aj Vianoce, obdobie lásky, dokážu v našom organizme vyvolať poriadne „peklo“ a namiesto dní pokoja si tak užijeme skôr búrlivé dni plné nástrah. Samozrejme, iba v prípade, ak nedokážeme udržať na uzde naše zanietenie pre Vianoce a s ním spojenú nezadržateľnú pažravosť.

Na čo si treba dávať pozor? Na darčeky! Zúrivé naháňanie sa za darčekmi pre svojich milovaných v preplnených obchodoch nás neraz môže priviesť až do šialenstva. Čoho sa treba vyvarovať? Dobrôt! Pretože, práve jedlo je to, čo nás dokáže buď posilniť, alebo úplne vyčerpať. Ak sme „šikovní“ jedáci, práve Vianoce sú tým obdobím, keď dokážeme do svojho tela nazbierať najviac škodlivín, ktoré môžu našu imunitu oslabiť.

Ak už v nás zvíťazí túžba po maškrtení, vyberajme si potraviny, ktoré nášmu telu pomáhajú. Možno o tom neviete, ale ak to v našej domácnosti na Vianoce rozvoniava škoricou, robíme správny krok ku zdraviu. Škorica je antioxidant, posilňuje naše srdce a práve ona je  dôvodom, prečo spomedzi všetkých vianočných dobrôt siahnuť po tých, ktoré ju obsahujú.  A keď už je reč o sladkostiach, výbornou náhradou za sladké salónky je sušené ovocie, ktoré si zachováva cenné cukry a minerálne látky. Nezanevrime však ani na štedrovečerného kapra alebo lososa, pretože obsahuje omega 3-nenasýtené tuky, ktoré sa podieľajú na prevencii proti ekzémom, zužovaniu ciev, znižujú krvný tlak a majú dokonca protizápalové účinky.

Pre zdravú životosprávu je predovšetkým dôležité jesť pomaly a pravidelne počas celého dňa menšie porcie, a to platí aj pre všetky vianočné jedlá od kapustnice, cez koláče a koláčiky, až po spomínanú rybu. A keď hovoríme o celom dni, nemyslíme aj noc. Pamätajte, že svetlo v chladničke nenamontovali preto, aby sme ju mohli potme vyjedať! :-)

Ale už samotná príprava všetkých štedrovečerných chodov v nejednej domácnosti dokáže vyvolať plno napätých situácií. Nehovoriac o strese, zhone či podráždení, na ktorom sa môže podieľať všetko od nedostatku pohybu až po nekonečné vianočné reklamy. Nezabúdajme preto, že imunitu je možné zvýšiť relaxáciou, kontrolou výživy a vhodne nastaveným fyzickým cvičením. Vianoce by mali byť obdobím, keď máme mať tieto tri základné kroky pod palcom. Preto nezamieňajme relaxáciu za stres z naháňania darčekov a možnosť mať kontrolu nad tým, čo konzumujeme, nenahrádzajme nekontrolovaným prepchávaním sa.

Podajme svojej imunite ruku a snažme sa jej pomáhať aj v období Vianoc, aby nás mohla čo najlepšie chrániť. Imunita nie je samozrejmosť. Preto skúsme obmedziť alkohol, sladkosti a ťažké jedlá, naštartujme ju prechádzkou alebo akčnou guľovačkou, nestresujme sa v nákupných centrách ani doma pri obrazovkách televízorov a hlavne sa pri štedrovečernom stole nezadrhnime kosťou z vianočného kapra.

 

Šťastné a veselé Vianoce vám želá
imunita.sk

<--Späť na Články
Atopický ekzém a leto
Veľké letné horúčavy, potenie, návšteva kúpalísk či striedanie pobytu na ostrom slnku a v klimatizovaných miestnostiach môžu mať veľmi nepríjemné následky na pokožku trpiacu atopickým ekzémom. Pacienti s týmto kožným ochorením by v lete mali viac ako inokedy dbať na opatrenia, ktoré pomôžu zabrániť alebo zmierniť zhoršenie jeho príznakov.
Viac informácií...
Zdravá pokožka aj po pobyte na slnku
V súčasnom období sa takmer dennodenne stretávame s pojmom zdravý životný štýl. Nárast civilizačných chorôb nás núti zamýšľať sa nad zdravím viac ako kedysi. Kladieme veľký dôraz na kúpu zdravých potravín plných vitamínov, radíme do svojho života pravidelný pohyb, odstraňujeme zlozvyky, ktoré ohrozujú naše zdravie, chodíme na preventívne prehliadky. Mnohí však pritom zabúdame na dôležitú súčasť zdravia. Na našu pokožku. V aktuálnom letnom období, kedy ju vystavujeme slnečnému žiareniu je starostlivosť o kožu viac ako potrebná.
Viac informácií...
Kedy začať cvičiť po užívaní antibiotík?
Antibiotiká sú látky, ktoré boli pôvodne získané ako prírodné produkty mikroorganizmov, ale teraz sú väčšinou pripravované chemickou syntézou alebo chemickou modifikáciou. Antibiotiká dokážu zničiť, prípadne spomaliť rast iných mikroorganizmov. Športovanie počas a po užívaní antibiotík má svoje jasné limity.
Viac informácií...